skupina Pec pod Sněžkou + Úpa

1. Velká Úpa je východiskem pro další výlet na odlov vodopádů číslo 11 a 41. Samozřejmě, že můžete vodopády navštívit jen cestou tam a zpět, ale je zde moc krásný kus přírody a byla by škoda nespojit návštěvu vodopádů do jednoho okruhu viz mapka dole.

Z parkoviště u penzionu Relax stoupejte po zelené turistické značce podél Javořího potoka. Od rozcestí u Červenokostelecké boudy pokračujte stále ve stoupání po silničce po modré turistické značce, až k vodopádu číslo 11 (Javoří). Odtud se doporučujeme vrátit na rozcestí pod Thámovy boudy a jít po zelené značce až k Vlašským boudám. Na rozcestí se dejte po modré značce dolů do Vavřincova dolu. Po cestě navštívíte vodopád číslo 41 (Vavřincův důl). Po pěšině vyjděte ven z lesa na silničku a dejte se doleva. Po silničce dojdete ke žluté turistické značce a tou se vrátíte k Vašemu geovozidlu .

geo výlet Velká Úpa.docx (892,9 kB)

2. Další vodopády číslo 35, 5, 43 a 34 můžeme také spojit do jednoho výletu. Jeďte po silnici č. 252 směr Horní Malá Úpa a zastavte u odpočívadla na pravé straně viz Parking. Dále pokračujte pěšky k vodopádu číslo 35 (Stružkový). Geovozidlem pokračujte dál do kopce. Zaparkujte své auto na parkovišti viz tabulka. GPS Vás bude navádět jít přímo vzhůru k vodopádu číslo 5, ale majitel nemovitosti nad parkovištěm nám sdělil, že pozemek je soukromý (viz mapa: velký červený křížek přes čárkovanou cestu). Proto prosíme: z parkoviště jděte kousek po silnici a za chaloupkou u silnice (FTVS Praha) zahněte doleva. Po silničce jděte pořád dál až k vodopádu číslo 5 (Doubravův). Při zpáteční cestě si všimněte palouku, na kterém stojí dvě chaloupky. Po pravé a levé straně. Ze silničky se dejte podél lesa doleva. Chaloupka stojí vpravo a les je vlevo. Hledejte cestičku do lesa, která Vás přivede k vodopádu číslo 43 (Závojový). Po té samé pěšince se vráťte na silničku. Na konci již výše zmiňovaného palouku se dejte mírně vlevo po staré skoro zarostlé cestě (příjemná změna namísto silnice). Cestička dojde k velké opravené cestě, kde uhněte doleva a pokračujte k vodopádu číslo 34 (Soví). Odtud již jdeme po cestě, pak silničce a následně silnici k Vašemu geovozidlu.

geo výlet Horní Malá Úpa.docx (351,3 kB)

3. Samostatný výletík na Vás čeká k vodopádu číslo 22. Vaše geovozidlo nechte na placeném parkovišti viz tabulka dole(měla by stačit zaplatit 1hod pro normální tempo) kousek nad infocentrem. Vydejte se po červené turistické značce přes Chaloupky až k číslu vodopádu 22 (Liščí). Doporučujeme jít stejnou cestou i zpět. Po druhé straně břehu není bezpečná cesta! Alespoň na podzim roku 2012 tomu tak bylo. Na některých místech hrozily sesuvy půdy. V případě zlepšení situace nám prosím dejte vědět, ať i ostatní kačeři znají pravý stav cesty. Díky.

TABULKA PRO BONUS ČÍSLA TÉTO SKUPINY : 3.SKUPINA.docx (11,8 kB)