skupina Špindlerův mlýn

1. Na tomto výletě navštívíte vodopády číslo 28, 19, 7, 32, 24, 6, 4 a 1. Auto nechte zaparkované v místním autokempu viz parkoviště. Parkování zde je jedna z nejlevnějších variant ve Špindlu.

Máte dvě možnosti, jakým způsobem navštívíte bonusová čísla jednotlivých vodopádů. Buď si uděláte okružní výlet nebo se vydáte odlovit jednotlivá bonus čísla tam a zpět stejnou cestou Labským dolem.

První varianta počítá s tím, že kopec Medvědín zvládnete s pomocí lanovky a pak pokračujete po žluté, dále po červené turistické značce na Šmídovu vyhlídku a Vrbatovu boudu k prvnímu vodopádu číslo 28 (Pančavský). Jak jsme zjistili později, umístění štítku s bonus číslem došlo v době, kdy již nejsou nainstalovány tyče s řetězy. Pro odlov tedy musíte udělat pár kroků za řetězy a kouknout na traverzu zespoda směrem k Pančavě. Po červené pokračujte dál na Labskou boudu, kde můžete poobědvat :-). Kousek pod chatou najdete vodopád číslo 19 (Labský). Nyní sestupujte Labským dolem po modré turistické značce. Kousek za cedulí I. zona KRNAPu Vás čeká odlov vodopádu číslo 7 (Hančův). Jedná se o málo známý vodopád, ale je škoda na něj neupozornit. Další vodopád číslo 32 (Pudlavský) je k odlovu při přecházení říčky Pudlavy. Kousek opodál je další vodopád číslo 24 (Malý Labský). K odlovu vodopádu číslo 6 (Dvorské) budete muset jít trochu mimo cestu. Doporučujeme jít kolem srubu a kadibudky, kde narazíte na vyšlapanou cestičku. Ta nás dovede do dvou třetin našeho cíle. Cestička končí u vodního sběrače, odtud se terén trošku zhorší. Cestu zpět na oficiální cestu doporučujeme zvolit stejnou. U informačního sroubku se suvenýry vydejte směr Dívčí lávka (doleva). Tam Vás měl čekat odlov vodopádu číslo 4 (na Červeném potoce) kde kousek před vodopádem jste měli spočítat počet trámů na mostě. Bohužel je nyní na začátku cesty umístěna nová zákazová cedule VODNÍ ZDROJ Ochranné pásmo 1. stupně. Prosíme respektujte tento zákaz. Bonus číslo je 18. Pokračujte cestou k vodopádu číslo 1 (Bílé Labe). Poté se vráťte zpět k Dívčí lávce, kterou přejděte a po zelené turistické značce dojděte až k Vašemu geovozidlu.

geo výlet Špindl.docx (1,3 MB)

2. Tento výlet Vás přivede k vodopádům číslo 42,8,37,23 a 2. Auto nechte na místě viz parkoviště v tabulce (Ski areál Svatý Petr) v sezoně je lepší ranní čas, protože lanovka vozí turisty nahoru :-) a parkoviště bývá plné.

Nyní záleží na Vás jak výlet pojmete ... Jsou dvě varianty. První je méně obtížná (viz mapka číslo 1) a druhá s obtížnější pasáží a také podstatně delší (viz mapka číslo 2).

mapka číslo 1.docx (898,1 kB)

mapka číslo 2.docx (387,7 kB)

Začátek je pro obě varianty stejný:

Od parkoviště se vydejte ke kase vleku a pokračujte po asfaltové cestičce k hotelu Lenka viz Reference Point, kde ve štítě budovy spočítáte bílé čtvercové okénka a to je vaše bonus číslo  vodopádu číslo 42 (Vysoká strouha). Po té jděte dál proti proudu a pokračujte po cestičce kolem potoka (na mapách geocachingu je čárkovaná), než dorazíte na silničku. Z té odbočte vpravo, přejděte přes most a vydejte se do kopce k penzionu Moravěnka č.p. 60. Dál pokračujte ještě k budově č.p. 61. Za touto chaloupkou se již vydejte vzhůru do kopce k vodopádu číslo 8 (Hluboká strouha). Cestička je špatně viditelná, tak nezoufejte a trochu zapátrejte na kraji lesa. Nepleťte si průsek s cestičkou.

!!! nyní se varianty rozcházejí !!!

Lehčí varianta Vás povede na druhý břeh potoka, kde se napojíte na cestičku směrem dolů k penzionu U Šrenků. Po návratu na silničku jděte dál tam i zpět stejnou cestou. Po cestě navštívíte vodopády číslo 37,23 a 2. Viz mapka číslo 1.docx (898,1 kB).

Náročnější varianta Vás vede vzhůru k modré turistické značce. Nacházíte se ve III. zóně národního parku, berte prosím tuto informaci na vědomí. Není zakázáno se zde pohybovat, chovejte se ale ohleduplně k přírodě. Při stoupání vzhůru k modré turistické značce se trochu zapotíte a budete se prodírat někdy i neprostupnou džunglí. To je ta nejobtížnější pasáž dnešního výletu. Po dosažení modré turistické stezky se dejte doleva. Projděte pod vlekem a pokochejte se krásným výhledem do údolí. Pokračujte k rozcestí Klínovka a dál k rozcestí Nad Klínovými boudami. Odtud se držte stále modré turistické cesty až na Výrovku. Dále pokračujte již po zelené turistické cestě. První na Vás čeká vodopád číslo 2 (Borůvková strouha), u srubu Správy KRNAPu je vodopád číslo 23 (Lovecký potok) a poslední je vodopád číslo 37 (Tetřeví). Viz mapka číslo 2.docx (387,7 kB).

3. Při cestě z/do Špindlerova Mlýna se ještě zastavte na vodopád číslo 18 (Krahulčí). Při cestě z parkoviště jděte po krajnici. Dávejte zvýšený pozor na kolemjedoucí vozidla.

TABULKA PRO BONUS ČÍSLA TÉTO SKUPINY: 2.SKUPINA.docx (12,3 kB)