skupina Harrachov + Rokytnice nad jizerou

1.  Tento výlet věnujete odlovu vodopádů čísel 10 a 16 (Huťský a Kozelský). Vaše geovozidlo můžete ponechat na parkovišti dle tabulky pro bonus čísla u hotelu Starý Mlýn, nebo u nového hotelu (dříve Tereza) těsně před zákazem vjezdu s dodatkovou tabulkou (na modré turistické značce směrem k Huťskému vodopádu, souřadnice nejsou v tabulce). Momentálně je tento hotel mimo provoz, ale až bude v provozu, vždy se raději na recepci zeptejte, jestli můžete svůj geovůz na parkovišti ponechat. Případné novinky ohledně parkování okamžitě sdělíme.

Po modré turistické značce stoupejte k vodopádu číslo 10 (Huťský) a spočítejte počet červených kovových sloupků na ochozu vyhlídky na vodopád. Pak pokračujte stále po modré turistické značce až do sedla pod Dvoračkami a dále po zelené směr Rezek. Jděte po silničce dolů, pod Vámi již teče Kozelský potok, který vytváří spoustu nádherných peřejí. Běžte po silničce až na místo, kde se silničky rozdělují na zelenou a žlutou turistickou značenou cestu. Dále pokračujte po žluté. Kousek po odbočení na žlutou turistickou značku je Váš cíl vodopád číslo 16 (Kozelský). Po odlovení bonus čísla se vraťte zpět na zelenou a pokračujte dál až na Rezek. Zde si dejte pauzičku, obídek ... :-) Jděte dál po zelené turistické značce, která vede po silnici směr Rokytnice nad Jizerou. Zelená značka zanedlouho sice odbočuje vlevo, ale Vy stále pokračujte po silnici až na Františkov-družba. Ted záleží, kde máte váš geo vůz. Buď půjdete dále po silnici až k parkovišti u hotelu Starý Mlýn, nebo využijete možnost jít přírodou k parkovišti u hotelu mimo provoz (dříve Tereza). u druhé varianty musíte na rozcestí odbočit ze silnice vpravo na červenou turistickou značku a běžte cca 600m, pak odbočte doleva viz Detail odbočka z červené.docx (611,2 kB). Na mapě je krásně vidět louka (bývalá sjezdovka vedle torza vleku), která spojuje červenou turistickou a lesní cestičku, která Vás dovede k cestě a dál k Vašemu geovozidlu u nefuknčního hotelu.

Rokytnice nad Jizerou.docx (1,8 MB)

2.  Tento malý, ale v závěru náročnější výletík, Vás zavede k odlovu bonus čísla vodopádu čísla 14 (Klokotivý potok). Vaše geovozidlo nechte na místě viz parkoviště v tabulce na Mýtě. Přejděte most přes Jizeru, odbočte vlevo a jděte po modré turistické značce po proudu Jizery. Po cestě běžte tak dlouho, než dorazíte k cedulce Klokotivý potok, která je kousek od odpočívadla (piknikový stůl a lavice). Zde začíná vlasní výstup k odlovu. Dejte se proti proudu po pravé straně potoka vzhůru. Za spadlým stromem přes potok proveďte přebrodění (překročení potoka) na levou stranu a dále stoupejte po již hodně nevýrazné cestě vzhůru. Snažili jsme se tuto cestičku co nejvíce vyčistit, ale některé spadlé stromy byly nad naše síly :-). Měli byste dojít ke spadlému smrčku přes cestu, který tvoří konec Vaší cesty na levé straně. Za mohutným stromem sejděte k potoku a opět ho přebroďte (překročte). Dále již pokračujte dle vlasního uvážení k cíli za šipkou. Brody jsme zvolili v místech, kde není obtížný sestup k potoku a je tam i zúžené koryto potoka (nemějte tedy strach z vody v botech :-)) ). Cestu zpět zvolte stejnou jako když jste šli nahoru.

3.  Cestu k Mumlavskému vodopádu a tím i k odlovu vodopádu čísla 27 (Mumlavský), snad nemusíme popisovat :-). Jen mějte napaměti, že máte spočítat počet prken po kterých se chodí na mostě přes Mumlavu. Parkoviště je uvedeno v tabulce.

4. U vodopádu číslo 29 (Pilařova kaskáda) se jedná pomalu o drive-in odlov. Geovůz nechte viz parkoviště v tabulce a k cíli se vydejte z bezpečnostního hlediska raději za svodidly.

5. Odlov vodopádu číslo 30 (Prudký ručej) je také záležitost velice rychlá. Geovůz zanechte viz parkoviště a po malé pěšince stoupejte podél potoka vzhůru. Někdy se stane, že samotná pěšinka se stane malým potůčkem.

TABULKA PRO BONUS ČÍSLA TÉTO SKUPINY: 1.SKUPINA.docx (11,5 kB)